برای ظهور باید قدرتمند شد و لحظه ای دست از تلاش نباید کشید ماه را باید تماشا کرد و رفت | ۱۳۹۶/۱۰/۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱

ای کاش

و مردم سخت غمگین اند و

جمعی بی خیالِ چشم های  سرخِ بارانی...

دوباره زیر لب بسیار می خوانند:

«هوا بس ناجوانمردانه سرد است»

زمستانی ست طولانی...

پدر  می گفت

بهاری در ره است

و می رسد مردی

به پایان می برد فصلِ زمستان را...

 رسید آن مرد و دستش بوی  باران داشت

ولی افسوس

ستم،

فرهنگ تامردان،

به دل ها بذر خودخواهی ،

 شقاوت کاشت...

ای کاش

به قدر یک نفس

این باغ

بویی از بهاران داشت ...

طارق خراسانی 

20/ 10/ 1396

پارک  برای اعتراض

چیزهایی که باید درباره پارک اعتراض در تهران بدانیم

 

هایدپارک

 

شناسهٔ خبر: 4194946 - چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

 

«پارک اعتراض» مصوبه جدید شورای شهر تهران است که می‌خواهد اعتراضات مردمی را قانونمند و بی‌دردسر کند تا جلوی موج سواری و تبدیل شدن آن به اغتشاش را بگیرد. اما این طرح از کجا آمده‌ است؟

مجله مهرجرقه اعتراضات سراسری به گرانی و موسسات مالی و اعتباری ابتدا از مشهد آغاز شد اما بعد از آن به باقی شهرها کشید و بیش از همه پایتخت را تحت تاثیر خود قرار داد. اعتراضات به حقی که قشر ضعیف را به خیابان کشاند تا نارضایتی خود را نسبت به گرانی‌ها و وضع نامناسب معیشتی نشان دهد. اما اعتراضات با موج سواری ضدانقلاب به آشوب‌های خیابانی تبدیل شد تا امنیت عمومی را با مشکل روبرو کند. موج سواری که از طریق شبکه‌های اجتماعی بر شدت آن افزوده می‌شد و در نهایت موجب فیلتر دو شبکه اجتماعی پرطرفدار شد. در طول این مدت بارها این سوال مطرح شد که چگونه می‌توان اعتراضات مردمی را به نحوی مدیریت کرد که موجب دست درازی‌های ضد انقلاب نشود و هم صدای اعتراضات شنیده شود و هم جلوی آشوب‌های خیابانی و موج‌سواری‌ها گرفته شود؟

شورای اسلامی شهر تهران در آخرین جلسه خود برای رسیدگی به این موضوع طرح تازه‌ای تصویب کرد. طبق این طرح تهران نیاز به یک «پارک» یا «محلی» همیشگی برای اعتراضات مردمی دارد. محلی که مردم آن را بشناسند و هنگام اعتراض‌هایشان تنها آن‌جا را به عنوان محل تجمع انتخاب کنند و مسئولین نیز برای رویارویی مستقیم با مرد معترض به مکان موردنظر بروند. مکانی که برای اعتراضات مردمی مناسب‌سازی شده باشد و موجب تمیز دادن مردم عادی از آشوبگران خیابانی شود. کاری که مشابه آن در انگلستان وجود دارد و مردم می‌دانند برای بیان اظهارات‌شان به مسئولین و نشان دادن اعتراضات‌شان باید به «هاید پارک» بزرگ لندن بروند.

پارکی برای اعتراض و فریاد زدن

هاید پارک لندن یکی از ۴ پارک سلطنتی‌ست که وسعت به بیش از ۲۳۰ هکتار می‌رسد. پارکی که به ورودی اصلی کاخ باکینگهام نیز راه  دارد. این پارک پرسروصدا در سال ۱۵۳۶ توسط هنری هشتم تاسیس شد و مدتها به عنوان منطقه‌ای برای شکار استفاده می‌شد. بعدها نجیب زادگان انگلیسی این پارک را برای دوئل‌هایشان استفاده می‌کردند.

بعد از قرن پانزدهم سخنرانی‌ها و تظاهرات آزاد مردم تبدیل به یکی از ویژگی‌های اصلی این پارک شد. در سال ۱۸۷۲ محلی برای سخنرانی نیز در آن تاسیس شد و بعد از آن همه اعتراضات لندن در اینجا برگزار شد. بعد از قرن بیستم کنسرت‌های موسیقی اعتراضی مثل راک نیز در سطوح مختلف در این پارک برگزار شد که همچنان ادامه دارد.

لندن نشین‌ها بیش از دو قرن است که می‌دانند فریادهای اعتراض آمیزشان را کجا بزنند که هم قانونی باشد و هم شنیده شود.

مخالفان و موافقان هایدپارک در تهران

باوجود تصویب شورای شهر تهران مبنی بر اختصاص محلی برای تجمعات اعتراضی بعد از شلوغی‌های چندروز اخیر پایتخت، پیش از این «عیسی فرهادی» فرماندار تهران این پیشنهاد را مطرح کرده بود که مخالفان و موافقان زیادی اعتراض کردند.

سلیمی نمین: هایدپارک مردم فریبانه است

از جمله مخالفان این طرح «عباس سلیمی نمین» بود. سلیمی نمین که تحصیلاتش را در انگلیس انجام داده در مخالفت با طرح هایدپارک گفته بود:« هاید پارک ترفندی است که انگلیسی‌ها برای خالی کردن آدم‌ها به کار گرفته‌اند و معمولا معترضین خمار و سرمست هستند و باقی مردم معمولا آن ها را مسخره می‌کنند. و هیچ‌گاه اعتراضات جدی در آنجا برگزار نشده‌است.» سلیمی نمین در ادامه گفته بود که به جای این کار که یک فریب انگلیسی است بهتر است ظرفیت نقدپذیری را در کشور تقویت کرد و مدیران ظرفیت نقد شدن داشته باشند. اینطور نباشد که اگر دانشجویی استادش را نقد کرد برایش مشکل به وجود بیاید.»

تاجرنیا: کانالی برای آزادی

علی تاجرنیا از موافقان طرح پارک اعتراضی ست و بعد از پیشنهاد فرمانداری اعلام کرده بود که اعتراضات صنفی و سیاسی نیازی به مجوز ندارد اما متاسفانه این حق از مردم گرفته شده است و حالا هایدپارک می تواند کانالی باز کند که از آزادی هایی که قانون اساسی به آنها داده است استفاده کنند.

از مسجد سنگلج تا جلوی دانشگاه تهران

اعتراض به سبک امروز از زمان قاجار شروع شد و موارد مختلفی را در بر می گرفت. مثل اعتراض برای نان و مهمترین اعتراض آن دوره، اعتراض به توتون و تنباکو بود. آن زمان محل اجتماعات مردم مساجد بوده است و مساجدی مانند مسجد سنگلج و مسجد شاه بازار تهران بسیار مورد توجه بود. اما رفته رفته که به مشروطه میرسیم جنس اعتراضات جدیتر می شود و میبینیم که مسجد سرپولک محل تجمع و سخنرانی‌های اعتراضی است. بعد از گسترش اعتراضات شاهد این هستیم که میدان توپخانه قدیم محل اعتراضات مردمی می‌شود. به طور مثال زمان کودتای علیشاه مردم در همین توپخانه برای اعتراض دور هم جمع شدند. بعد از تشکیل مجلس، میدان بهارستان به سبب مجاورت با مجلس در زمان اعتراضات مورد توجه قرار گرفت. اما چیزی که در تاریخ کاملا معلوم است این است که محل اعتراض را هیچ‌کس تعیین نمی‌کرد. بلکه خود مردم تصمیم به این کار می‌گرفتند که کدام مکان را برای اعتراضات‌شان مناسب است.

هایدپارک لندن برای اعتراضات ساخته نشده‌است!

المان‌های هایدپارک لندن را می‌توان در «پارک شهر» و «پارک ملت» مشاهده کرد. المان‌هایی که ربطی به اعتراضات مردمی ندارد. باید به این نکته توجه داشت که خود هایدپارک لندن را هیچ مسئولی برای اعتراض تعیین نکرده و این خود مردم بودند که تعیین کردند اعتراضات‌شان را آنجا ببرند. این پارک بسیار بزرگ توسط حکومت برای مردم ساخته شد و بعدها به خواست خود مردم و به دلیل نزدیکی به کاخ باکینگهام به محل اعتراض که بخش بسیار کوچکی از پارک را تشکیل می‌دهد تبدیل شد. می‌توان گفت این پارک بزرگترین پارک عمومی لندن است که برای تفرج مردم ساخته شده است. پارک لوکزامبورگ فرانسه نیز هدیه همین ماجرا را پشت خود دارد. پارکی با جذابیت‌های توریستی که ناپلئون برای مردم فرانسه ساخت. در گذشته تهران نیز بیشتر پارک‌ها خصوصی و نیمه خصوصی داشت. اما پارک شهر اولین پارک عمومی تهران است که در سال ‍۱۳۱۵ در محله سنگلج ساخته می‌شود و در سال‌های بعد ساخته می‌شود. در دوره پهلوی دوم هم پارک ملت به عنوان پارک عمومی ساخته می‌شود. پیش از این جای مشخصی برای تفریح عمومی نبوده‌است و بعد از ساخت آن مردم برای تفریحات‌شان به آنجا می‌روند.

 

 

بی گناهان باید بسرعت شناخته  و آزاد شوند

 

وزارت  اطلاعات  و امنیت  کشور  و هم چنین حفاظت اطلاعات  سپاه  نیروهای قدری  بوده و   باید این دو رکن مهم اطلاعاتی  بسرعت وارد  تحقیقات از  بازداشت شدگان  شده  تا بی گناهان  در بند نمانند  هرکس  رای بر آزار و اذیت  دستگیر شدگان بدهد   شخصیت نظام  و رهبری را زیر سوال  خواهد برد .

عنوان  دیکتاتور به رهبر  را امریگایی ها  دیکته کرده بودند  و  قبل از این ماجرا ها   ترامپ از این واژه  علیه رهبر  ایران استفاده کرده بود .

با نوجه  به تبلیغات  کسترده ی  دشمن  از یک سو  و ندانم  کاری مسوولین چه در دولت و چه در جاهای دیگر  برخی از مردم  آمادگی  داشتند که  بازیچه دست دشمن شوند،  لذا باید هرچه سریعتر  بی گناهان شتاخته  و آزاد شوند .

زنا آورده  قومی از  یهودی های نصرانی

 

 

زنا آورده  قومی از  یهودی های نصرانی

جهنم شد حجاز آخر از این اقوام شیطانی

به درد آورده قلبِ هر مسلمان را به آسانی

 

چه رقصی میکند شمشیرشان در اوج حیرانی

میان مجلسِ بزم و میان شور حیوانی

 

تحجر را کنم معنی؟ به عصر سنگ در ماندن

حقیقت دیده و  بر آن غبار  جهل  پاشاندن

خدا را نفی و  بُت  ها را همیشه زیر لب خواندن

 

تحجر چیست؟! رقص مستی و شمشیر چرخاندن

بروی خون مظلومان و روی فرش ویرانی

 

تحجر خواب  بی پایان  مرگی روی توشک ها

 تعفن در تعفن، لابلای  هر چه پوشک ها

حرامی خوردگانی مست و لایعقل ز جوشک ها

 

تحجر رقص شمشیر است با آهنگ موشک ها

تحجر کشتن دین است و ارزش های انسانی

 

تحجر بر تجدد می زند شمشیر و باشد تا

رسد مردی  زند از ریشه  این قوم تحجر را

 عجب بیتی !! که  بس نغز  است و  زیبا است و پر معنا

 

به سمت خانه و بازار و درمانگاه و مسجد ها

تحجر بمب تکفیر است بر سقف مسلمانی

 

تحجر  خود فریبی ، خودپرستی های بیدادی

تحجر ضد رشد و  اشتیاق و شورِ آبادی

 نه آزادی ، نه آبادی،  شرافت رفته بر بادی

 

بلاد ظلم را آراستن با لفظ آزادی

تحجر نام آزادیست بر فرهنگ زندانی

 

مسلمانان مسلمانان  همه بیدار می باید

یکی  در راه و می آید  که قفل بسته بگشاید

نه شاعر، جانِ  شاعر ، جانِ جان  این نکته فرماید

 

سقوط ظلم نزدیک است و بوی کعبه می آید

برقصانید و خوش باشید در ایام پایانی

 

 مخمس  با تضمین از غزل آقای  حامد علی بیگی

طارق خراسانی

1/ مرداد /1396

 

همه‌ حرکات دشمن در این چهل سال، پاتک انقلاب است

اجمالی/رهبر انقلاب در دیدار مردم قم:

همه‌ حرکات دشمن در این چهل سال، پاتک انقلاب است

رهبر انقلاب
شناسهٔ خبر: 4195102 - سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه انقلاب ریشه دشمن را از لحاظ سیاسی در کشور کند، خاطرنشان کردند: همه‌ حرکاتی که دشمن در این چهل سال در مقابل ما انجام داده است پاتک انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ هزاران نفر از اقشار مختلف مردم قم امروز با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدارکردند.

محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

-ملت ایران در اقصی نقاط کشور -در شهرهای بزرگ و کوچک- از روز نهم دی که این آتش‌بازی‌ها و این شیطنت‌کاری‌های افرادی تازه شروع شده بود، در همه جای کشور از روز نهم دی این حرکت [راه‌پیمایی‌شان] آغاز شد.

-بعد که [مردم] دیدند نه، مزدوران دشمنان دست‌بردار نیستند، آن‌وقت پی‌درپی و روزهای متوالی این راه‌پیمایی‌ها تکرار شد.

-از روز سیزدهم در قم، در اهواز، در همدان، در کرمانشاه و روز پانزدهم و شانزدهم و هفدهم در شهرهای مختلف، در شهرهای بزرگ، در مشهد، در شیراز، در اصفهان، در تبریز، [راه‌پیمایی‌ها ادامه یافت].

-این‌ها حوادث معمولی نیست، این‌ها هیچ جای دنیا وجود ندارد؛ من این را از روی اطلاع عرض می‌کنم.

-این حرکت عظیم منسجم مردمی در مقابل توطئه‌ی دشمن با این نظم، با این بصیرت، با این شور و انگیزه در هیچ جای دنیا نیست و این چهل سال است که ادامه دارد.

-بحث یک سال و دو سال و پنج سال و این‌ها نیست. نبرد ملت با ضد ملت است، نبرد ایران با ضد ایران است، نبرد اسلام با ضد اسلام است؛ این ادامه داشته، البته بعد از این هم خواهد بود.

-همه‌ی حرکاتی که دشمن در این چهل سال در مقابل ما انجام داده است پاتک انقلاب است. انقلاب، ریشه‌ی دشمن را از لحاظ سیاسی در کشور کَند، دشمن حالا مرتباً پاتک می‌کند و در هر دفعه هم شکست می‌خورد؛ اقدام می‌کند و نمی‌تواند [کارش را] پیش ببرد؛ به خاطر ایستادگی، به خاطر این سد محکم مردمی و ملی. این بار هم ملت با قدرت تمام به آمریکا و به انگلیس و به لندن‌نشین‌ها می‌گوید این دفعه هم نتوانستید، باز هم نخواهید توانست.

-من عرض بکنم به شما یک مثلثی در این قضایا فعال بوده است. برای امروز و دیروز هم نیست، این سازماندهی شده بوده است. این‌هایی که عرض می‌کنم همه قرائن اطلاعاتی دارد. حالا بعضی آشکار است حرف‌های خودشان است بعضی هم از طرق اطلاعاتی به دست آمده است.

-یک مثلثی فعال بوده‌اند:

1- نقشه، مربوط به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است. چند ماه هم هست که دارند نقشه می‌کشند. اینکه بیاییم در شهرهای کوچک، از شهرهای کوچک شروع کنیم به طرف مرکز بیاییم.

2- پول برای یکی از این دولت‌های خرپول اطراف خلیج فارس است. خب این کارها خرج دارد باید پول بدهند. آمریکایی‌ها که حاضر نیستند پول خرج کنند تا وقتی این‌ها هستند.

3- ضلع سوم پادویی‌اش است، پادویی‌اش هم مربوط به سازمان منافقین بود. سازمان آدمکش منافقین.

-از ماه‌ها قبل این‌ها آماده بودند. خود رسانه‌های منافقین اعتراف کردند در همین روزها گفتند ما در ارتباط با آمریکایی‌ها بودیم. از چند ماه قبل نسبت به این قضیه که پادویی کنند، سازماندهی کنند، بروند این و آن را ببینند. کسانی را در داخل نشان کنند، پیدا کنند که بهشان کمک کنند، تا بیایند به مردم فراخوان بدهند. فراخوان را هم آنها دادند. شعارنه به گرانی بگذارند. خب این شعاری هست که همه خوششان می‌آید. با این شعار یک عده‌ای را جذب کنند. بعد خودشان بیایند وسط، اهداف شوم خودشان را دنبال کنند، مردم را هم دنبال خودشان بکشند.

-کاری که مردم کردند در اینجا این است: اول خب یک عده ای آمدند، البته عده ی زیادی هم نبودند، لکن به مجرد اینکه دیدند که اینها هدفهایشان چیست، در شعارهایشان معلوم بود، مردم صف‌ها را جدا کردند.

این خبر تکمیل می شود.

موافق بستن پیام رسانها نیستیم/قضات با بازداشت شدگان یکجور نباشند

رئیس قوه قضاییه:

موافق بستن پیام رسانها نیستیم/قضات با بازداشت شدگان یکجور نباشند

در ادامه مطلب

ادامه نوشته

تف به صورت شما

 

© ED JONES/AFP/AFP/Getty Images A group of tourists bow before statues of late North Korean leaders Kim Il Sung and Kim Jong Il , in Pyongyang on July 23, 2017.

 اد جونز /  خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ گروهی از توریست ها در مقابل مجسمه های رهبران کره شمالی کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل، در پیونگ یانگ، در 23 جولای 2017.

چرا گردشگران  در مقابل  مجسمه ی  رهبران  پیشین کره ی شمالی  تغظیم می کنند؟

کره شمالی از رهبرش گرفته تا کشاورزش همه بر علیه  امریکای جنایتکار  از دیری قیام کرده اند  این  مردم  هرگز به رهبران خود توهین نمی کنند  و زمانی که  رهبر فقید کره شمالی در گذشت  جهانیان  دیدند  که همه  ی مردم کره  از نظامیان گرفته  تا مردم عادی می گریستند ..

این مردم گرسنه تر از ما هستند  مسلمان هم نیستند که بگویند رهبرمان خلیفه ی خدا در زمین است و به این خاطر  به  وی احترام می گذاریم  ... آنان  عاشق اند ... راه مبارزه  با امریکا  و فرهنگ این مبارزه را به خوبی  می دانند.

سازمان های سیاسی  امریکا  به این وبلاگ می آیند  بنده آنان را از طریق سایت www.toolsir.com رصد می کنم...  چرا می آیند؟ آنان به خوبی می دانند  این نویسنده حقایقی را می داند که بسیاری از دولتمردان  امروز ایران از آن بی خبرند  ... داستان شاه  ایران  مانند همین فتنه ی سال 88  و 96  از خارج از کشور پی ریزی شده بود آنان نمی خواستند شاه برود و امام (ره) بیاید ... آنان  با یک سری اعمال تروریستی  که توسط کارلوس  انجام  داده بودند (گروگان گیری وزرای نفت عضو اوپک)  توانستند نفت را حدود دویست در صد گران کنند ...  آنان در پی این بودند که با گرانی  نفت  بتوانند دلارهای خود را از  جهان  جمع  و به امریکا ببرند ... نفت گران شد  و  ایران و عربستان و کشورهای  نفتی حوزه  خلیج فارس ثروتمند شدند ...  امریکا از شاه خواست حق حساب آنان را بدهد  و شاه گفت به چشم آبی ها باج  نمیدهد ... داستانی درست کردند تا شاه بترسد و  به خواسته ی آنان  تن در دهد ...  مردم به خیابان ها آمدند و مرگ بر شاه گفتند ... عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد ... شاه فراری شد ... آنجا  "او تسلیم  خواست امریکا شد"  و قبول کرد  که از پول باد آورده  نفت ،سهم امریکا را بدهد  ...  امریکا حالا یا یک تیر چند نشان را می خواهد بزند ... امام (ره) و یاران او موی دماغ امریکا و اسراییل بودند  این افراد باید نابود می شدند ... اجازه دادند امام (ره) به ایران  و از دیدگاه آنان به قتلگاهش  بیاید ...  امریکایی ها  به شاه قول مساعد  بازگشت به ایران را داده بودند و شاه  هم به وزیر امور خارجه  گفته بود که  خود را آماده ی استقبال  از وی کنند ... وزارت امور خارجه مملو از قالیچه  های  3 متری شده بود ... ژنرال هایزر  بنا بود که در یک کودتا اول انقلابیون  را  قتل عام کند و سپس  امام (ره) و یاران او را دستگیر  تا در فرصتی متاسب  محاکمه شوند.

آنان  که پرچم سرزمین خود را به آتش کشیده اند  قطعا ایرانی  نیستند ...

اما اینکه عده ای بیایند و فقط  به خود و خانواده ی خود  بپردازند و بگویند گور پدر مردم  این  راه و روش مغولی و از بربریت است  ... تمام مهاحمین به ایران از اسکندر و عرب و بربر و روس و عثمان  و افغان  اینگونه بوده اند و این روش نه برای ما بلکه  برای هیچ ملتی  قابل تحمل نیست و حکیم ابوالقاسم  فردوسی  آنان  را ایرانی نمی داند ...

و اما رهبر...

او می توانست  مانند رضا شاه که نانوایی را در تنور  زنده زنده سوزاند  تمام مفسدین  اقتصادی   را به درختان شهر  حلق آویز کند  ولی نمی کند  چرا؟ چرایش را  بروید در شخصیت ولی فقیه جستجو کنید.".. جواب این است "ولی" نمی تواند  دیکتاتور باشد  اگر جنایت کند عادل نیست...

و  در پایان  به  آن دسته از مسوولینی که  شعار سر دادند جانم فدای رهبر  و  با چپاول و آزار مردم ،  برخی از مردم  ناآگاه را در دامن دشمن رها کردند تا به خیابان ها بیایند و  شعار های سخیف و زشت سر داده و عکس رهبر  این سرزمین  که  در مقابل  تمام دشمنان قد علم کرده را به آتش بکشانند  می گویم : تف به صورت شما 

هم  غزه ، هم  لبنان ، شعار هر مسلمان

  از  همایون بهزادی  بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در  خصوص بازی  ایران و اسراییل در سال 1968 میلادی  - جام ملت های آسیا این سوال می شود:

 پیروزی  بر اسراییل چه تاثیری بر جامعه داشت؟ با آن پیروزی علاقه‌مندی مردم به فوتبال دوچندان شد. زیرا مردمی که از اسراییل تنفر داشتند تیم فوتبال کشورشان موفق شده بود در زمین فوتبال، اسراییل را شکست دهد و این پیروزی آغاز نسل طلایی فوتبال ایران بود که در جامعه باعث شادی مردم می‌شد. پیروزی برابر اسراییل برای ما و مردم لذت خاصی داشت.

بنده آن زمان نوجوان بودم  و آن بازی را از طریق تلویزیون  دیدم  با آنکه  یک یهودی  سرمایه دار ایرانی تمام بلیط  های ورزشگاه را خریداری کرده بود که مردم نتوانند تیم ایران را تشویق کنند ولی مردم موفق می شوند به استادیوم راه یابند .

با توجه به مطالب بالا  باید  قبول کرد  دشمنی مردم ایران  با اسراییل  قدیمی ست ، برخی فکر نکنند با تغییر حکومت، ملت ایران  دسته گل برای اسراییل خواهد فرستاد .

شعار نه غزه نه لبنان  جانم فدای ایران را هم  خودمان درست نکرده ایم این شعار از امریکا وارد کشور شده است و اولین بیان کننده ی آن آقای زیبا کلام غافل می باشد.

لبنان و  غزه دو سنگر از سه  سنگر  بزرگ و مهم  انقلاب اسلامی ست و محال است آن  دو و سوریه را رها کنیم  و شعار  ما این است:

هم  غزه ، هم  لبنان ، شعار هر مسلمان

فرمان ِغدیر تو هبا شد

 

ای میم تو،مایه مباهات،

وان  حِ ، که حصولِ شوقِ آیات

میم دگرت، محبت و مهر،

دالِ تو دعاست، در مناجات

ای خاتمِ انبیا، محمّد (ص)

وی در پیَ ت اوصیا،محمّد(ص)

گوینده ی رَبِّنا، محمّد(ص)

در کربِ بلا ، حسین و هیهات

فرمانِ غدیرِ تو، هَبا شد، 

 اسلام فدای یک هوا شـد

بر زور و زَری، ستم به پا شد

 این بود نمازشان به حاجات...؟!

حاجات، برای نان و حلوا

حاجات ...، برای بَلعِ دنیا

تا شاد شود مگر... یهودا

 نابودی دین و شهرِ شامات

شامات کنون سرای خون است

بر پشت ستم،ستم فزون است

دشمن به ستم که در جنون است

با اینهمه شاهِ غم، در آن مات

امروز ، که روز هِجرت توست

صحبت همه جا، زِ عِزَّت توست

دل، در پی کشفِ فِطرت توست

 ای جانِ تو، چلچراغِ مِشکات

ای جانِ تـو، روشنای دل ها

وی دینِ تو...،رهنـمای دل ها

قرآن تو ...، بَر صفای دل ها

آسان کُنَدَم ، بسی مُهمّات

 طارق، که غلام دَرگه تـو

تـوصیف گرِ ِ، رُخِ مَهِ تو

 دیری ست گرفته او، رَهِ تـو،

 با ظلم کجا کند مُماشات

8 آبان 1392 طارق خراسانی

معنی لغات

اوصیا. [ اَ ] (ع اِ) ج ِ وصی . || ائمه ٔ هدی . جانشینان پیغمبر : سر بر زمین سجده نهاده ست بی رکوع آن کونه زاوصیا بسوی انبیا شده ست از علم بی نصیب نمانده ست لاجرم هر کو به انبیا ز ره اوصیا شده ست .

حسین و هیهات.  حضرت امام حسين‌(ع)در مقابل زورگويي و ظلم و ستم معاويه و يزيد فرمود: "هيهات منا الذلة‌; ذلت و خواري به مراتب از ما (اهل بيت‌) دور است‌.

هَبا. [ هََ ] (از ع اِ) صورت فارسی هباء. گرد وغبار که از روزن در آفتاب پدید آید. نغام . (ناظم الاطباء). (آنندراج ). غبار.

شامات . (اِخ ) بر تمام نواحی شام اطلاق شود. بلاد شام .

مات . (ص ، اِ) به اصطلاح شطرنج بازان ، گرفتار و مقید شدن شاه شطرنج است . ظاهراً لفظ مات در اصل صیغه ٔ ماضی بوده است به فتح تاء فوقانی از موت ؛ حالا به کثرت استعمال تای آنرا موقوف خوانند. (غیاث ) (آنندراج ). گرفتاری شاه شطرنج . (ناظم الاطباء). باختن در بازی شطرنج که شاه از حرکت بازماند.

فطرت . [ ف ِ رَ] (ع اِمص ) آفرینش . (از منتهی الارب ) : در فطرت کاینات به وزیر و مشیر و معاونت و مظاهرت محتاج نگشت . (کلیله و دمنه ). رجوع به فطرة شود. || ابداع و اختراع . || (اِ) صفتی که هر موجود در آغاز خلقتش داراست . (فرهنگ فارسی معین ). خمیره . سرشت . جبلت . (یادداشت مؤلف ). سرشت که بچه بر آن آفریده در رحم . (از منتهی الارب ) : چنان دید امیرالمؤمنین بفطرت تیز و فکرت شافی که بگرداند خاطر خود را از جزع بر این مصیبت ها. 

مشکات . [ م ِ ] (ع اِ) طاقی فراخ که درآن چراغ نهند و قندیل گذارند. (از غیاث ) (از آنندراج ). مأخوذ از مشکوة تازی و بمعنی آن . (ناظم الاطباء). مشکاة. آلتی که در آن چراغ و قندیل گذارند... رسم الخط صحیح این کلمه در عربی مشکاة و رسم الخط قرآنی مشکوة است ولی نویسندگان ایرانی آن را مانند حیات و زکات ، «مشکات » نویسند. و رجوع به مشکاة و مشکوة شود.

مهمات . [ م ُ هَِ م ْ ما ] (ع ص ، اِ) ج ِ مهمة. || ج ِ مهم . || کارها. کارهای خطیر. امور مهم . کارهای سخت . امور بااهمیت . مسائل مهم . مسائل بااهمیت . کارهای پیش آمده .

مماشات . [ م ُ ] (از ع ، اِمص ) با کسی رفتن و همراهی کردن . (غیاث اللغات ). || مدارا. (ناظم الاطباء).
- مماشات کردن ؛ همراهی کردن در رفتار با کسی .
- || مدارا کردن . رجوع به مماشاة

نابود خواهد شد کشوری که قدر شهدایش را نداند.

تکرار

 

سخنی با همه انسان های فهیم و شاعران گرانقدر

وای بر ملتی که قدر داشته هایش را نداند.

ذلیل خواهد شد ملتی که بندگی بیگانگان را برای لقمه ای نان قبول کند.

نابود خواهد شد کشوری که قدر شهدایش را نداند.

یادمان باشد طلاق خانه برانداز است و طلاق سیاسی هستی برانداز .

در پی شرارت های دشمن ما رنج ها کشیده ایم ، صرفنظر از خیل شهدای بزرگ... 37 سال در به دری بسیاری از خانواده ها را شاهد بوده ایم فرزندانمان آسیب های جدی دیدند ، اخلاق به خاک و خون کشیده شد و حال که پیروز میدان شده ایم و دشمن مأیوس... ای شاعران بزرگ سرزمینم گلبانگ شادی سر دهید نه غمبانگ...

فساد اقتصادی ریشه ی تاریخی در کشور دارد بروید مطالعه کنید.

هر کدام ما به قدرت برسیم بنا به فرهنگ غالب چپاول آخر دچار درد چپاول می شویم.

بروید در دادگستری های کشور تحقیق کنید که چگونه برادر کلاه خواهر و خواهر کلاه برادرش را برداشته است.

نمی گویم ما شاعران و فرهنگیان صد درصد مقصریم ولی بی تقصیر هم نیستیم.

در کشوری که توهین به بزرگانش فرهنگ شود آن کشور روی آرامش و آسایش را نخواهد دید.

قدر شناسی با تملق گویی فرق دارد.

بیاییم قدر شناس خون شهدای مان باشیم

بیاییم برای رفع چپاول اقتصادی در کشور که یک فرهنگ کثیف شده است چاره ای بیندیشیم.

اگر کار باشد جوانان فاسد نمی شوند.

آن شاعری که سرود:

برو کار می کن مگو چیست کار

که سرمایه ی جاودانی ست کار

او شاعر انقلابی ست .

او کشور و مردمش را دوست داشته .

بیاییم فرهنگ سازی کنیم .

شعرهای آنچنانی سرودن که خون از آن نچکد را ننگ دفتر دانستن تا کی؟

یعنی هر کس بی گدار به میدان بیاید و بی دلیل و برهان فریاد سر دهد او شاعر انقلابی ست؟

شاعر انقلابی کسی ست که فرهنگ سازی کند .

فرهنگ سازی شعور می خواهد .

والسلام