برای ظهور باید قدرتمند شد و لحظه ای دست از تلاش نباید کشید ماه را باید تماشا کرد و رفت | ۱۴۰۴/۰۵/۲۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۳۱

سخن جان

هان مپندار که من صاحبِ شعر و اثرم
هیچ هیچم به ادب چونکه به خود می نگرم

گر ز فردا خبری نزدِ عزیزان آرم
هاتف غیب رساند خبری در سحرم

لطف او باشد اگر می رسدم آیه ی عشق
منِ درمانده ی ناچیز چه باشد هنرم؟

شادمانم که تَهی دستم و سلطانِ وجود
ذرِّه ای هستم و خورشیدِ جهانِ دِگرم

چون غباری به نسیمی شده ام سرگردان
گاه در پستی و گه سوی فلک رهسپرم

لحظه ای زلفِ پریشان بوَدم مأمن و گاه
ریز گردی شده از زلفِ عروسان گذرم

پشت پایی زده از دیر بر این عالم دون
به یکی کاه اگر هستی عالم بخرم

چون عقابی زِ سرِ کوه پَرَم تا بَرِ دوست
زانکه پَروَرده ی دیرینه ی اهلِ نظرَم

گر بمیرم نکنم سجده ی اربابِ ستم
بیمِ آن نیست متاعی ببرم یا نبرم

گفته ی حضرت سعدی به مرادِ دل ماست
بشنو ای دوست چنین بیتِ غنی زان گُهرَم

«پای می‌پیچم و چون پای دلم می‌پیچد
بار می‌بندم و از بار فروبسته‌ترم»

گر که بر تربت طارق گذری کرد نگار
گو که با فاتحه ای باز بگیرد خبرم

طارق خراسانی

1368

جمالات تو

منبع : sherepaak.com

رفتی و ذهنِ زمین تشنه حالاتِ تو شد
همه ی حوصله ام صرفِ خیالاتِ تو شد

گفتم از عشق که سرمایه ی جانم شده بود
فهم این نکته خدا را که محالات تو شد

نقطه ی مرکزی درد تو هستم، هیهات
وصف آن بحثِ تمامی مقالاتِ تو شد!

حَیُّ و قَیومیِ هر ذرِّه تو فریاد زدی
آفرین، این سخن اثباتِ کمالاتِ تو شد

گر که ذرّاتِ جهان رقص کنان اند چنین
رقصشان جلوه ی زیبای جمالاتِ تو شد

طارق خراسانی

بداهه
29 مرداد 1404

آقای کرباسچی نگران نباشید مذاکرات پایان گرفت درباره چه باید مذاکره بکنیم؟

پیشنهاد کرباسچی به پزشکیان؛ رییس صداوسیما را از دولت بیرون کنید/ رسانه ملی اهل مذاکره را اشعث و ابوموسی می‌خوانند و خارجی ها هم گیج می‌شوند!

پیشنهاد کرباسچی به پزشکیان؛ رییس صداوسیما را از دولت بیرون کنید/ رسانه ملی اهل مذاکره را اشعث و ابوموسی می‌خوانند و خارجی ها هم گیج می‌شوند!

مدیر مسئول روزنامه هم میهن، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:جناب پزشکیان عزیز، شایسته نیست درباره سیاست خارجی دو صدا از اعضای دولت شنیده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامحسین کرباسچی فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیر مسئول روزنامه هم میهن، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

جناب پزشکیان عزیز، شایسته نیست درباره سیاست خارجی دو صدا از اعضای دولت شنیده شود.

شما و وزیر محترم خارجه صحبت از لزوم مذاکره برای حل مسائل کشور می‌کنید و در رسانه ملی اهل مذاکره را اشعث و ابوموسی می‌خوانند.

ماه را باید تماشا کرد و رفت

آقای کرباسچی نگران نباشید مذاکرات پایان گرفت درباره چه باید مذاکره بکنیم؟

یا مرگ یا پیروزی این آخرین شعار ملت ایران است

ایران آماده ساخت سریع 24 بمب هسته‌ای

امیر موسوی رایزن پیشین ایران در الجزایر، در یک گفت‌وگوی جنجالی با یک رسانه عراقی ادعا کرد که ایران تمام مؤلفه‌ های لازم برای ساخت بمب هسته‌ای را در اختیار دارد.

به گزارش گل جو، امیر موسوی گفت که ایران از ذخایر اورانیوم غنی‌شده کافی و زیرساخت‌های پیشرفته در تأسیسات هسته‌ای مانند فوردو و نطنز برخوردار بوده و قادر است ظرف چند ساعت ۲۴ بمب هسته‌ ای بسازد.

موسوی همچنین تأکید کرد که ایران و ملت‌های آزاد در منطقه و جهان خواهان هسته‌ ای شدن نظامی ایران هستند. این اظهارات دیپلمات سابق ایران به واکنش‌ های مختلفی در سطح بین‌المللی منجر شده است.

ماه را باید تماشا کرد و رفت

ما را مجبور کرده اند تا مسلح به بمب اتمی شویم. چنانچه ما را بزنند آن ها را می زنیم حتی آمریکا را

یا مرگ یا پیروزی این آخرین شعار ملت ایران است

گلبام دعا

نیک بنگر که چه مردانه بـه خون غلتیـدند
عارفانی که ز شب تا به سحر کوشیدند

شب به یلدای ستمبارگی اش می بالید
که بساطِ شبِ یلدای ستم برچیدند

جان سپردند و نهادند همه هستی خویش
لاله هایی که به گلبامِ دعا روئیدند

*آنچه عطار به اندیشه گذر داد کنون
رهروانِ رهِ مقصود به جان پوئیدند

*حافظا، خیز و نگر همّتِ هر ذرّه ی عشـق
تا به سر چشمه خورشید چه سان کاویدند!

نه گمان است نه پـندار، که از دولتِ عشق
ساکنانِ حرم دوسـت خدا را دیدند

از ثری تا به ثریا هـمه کوی خطر است
این چنین راهِ خطر را شهدا بگزیدند

*قلب تاریخ شدن رقصِ جنون می طلبد
بحر خون بود و در آن دست فشان رقصیدند

طارقا خلوت معشوق، نه جای خرد است
گو به عشاق تو این نکته، اگر پرسیدند

طارق خراسانی

*‌گذر دادن . [ گ ُ ذَ دَ ] (مص مرکب ) راه دادن و اجازه ٔ عبور دادن اجازه ٔ ورود دادن . رخصت درآمدن دادن :

همان زادفرخ به درگاه بر
همی بود کس را ندادی گذر.
فردوسی .

در کوی نیکنامی ما را گذر ندادند
گر تو نمی پسندی تغییر کن قضا را.
حافظ

*هفت شهر عشق را عطار گـشت
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

مولوی

* ذره را تا نبـود همّتِ عالی حافظ
طالبِ چشمه ی خورشیدِ درخشان نشود

حافظ

* شهید قلب تاریخ است
قلبِ تاریخ علی شریعتی

ضمنا قلبِ یا وارونه تاریخ می شود "خیرات"

فدای چشمانت

«شاعری پیشِ پای چشمانت»
دارد از جان دعای چشمانت[1]

چه صفایی مرا از این بهتر
“می” خورم با صفای چشمانت

خانمانم اگر چه بر باد است
دل و جانم فدای چشمانت

بزن آهسته چنگ و می خوانم
این غزل را برای چشمانت

بس بلا ریخت بر سرم گردون
روی آن هم بلای چشمانت

چشم خود را جفا چه آموزی؟
شادم از آن جفای چشمانت

چه کسی گفت بی صدا باشد
بُرده هوشم صدای چشمانت

دخترِ دور دستِ ناپیدا
غزلم خاکِ پای چشمانت

عاقبت پهن می کنم دل را
تا ببوسد سرای چشمانت

چه قدر خوب می رسد از دور
تا بخوابم، نوای چشمانت

پادشاهِ دو عالم است آنکو
می شود تا گدای چشمانت

از فراقت چه دردِ دل دارم
روز و شب با خدای چشمانت…!

بداهه 26 مرداد 1404

[1‌‌]
گله ای نیست گرچه می‌میرد
شاعری پیشِ پای چشمانت
از زنده یاد استاد علی اصغر اقتداری،
جانش قرین رحمت الهی باد

آقا ببخشید باید تمرد کنیم / موشک رستاخیر  باید هر چه سریعتر مجهز به کلاهک اتمی شود

در یک روز حساس و تاریخی بنده و صدها افراد مسلح در میدان امام حسین (ع) که به اذن و خواست الهی محافظ جان امام (ره) بودیم (20 بهمن 57) امام ساعت 2 بعد از ظهر فرمودند بروید خانه های تان من اعلام جهاد نداده ام

ما چون از تلفنچی ستاد بزرگ ارتشتاران می دانستیم فردا ساعت 4 صبح کودتاست اولین و آخرین تمرد را از فرمایش امام انجام دادیم و البته وقتی ارتش همان روز یعنی 20 بهمن 57 ساعت چهار و سی دقیقه بعد از ظهر اعلام حکومت نظامی کرد امام فرمودند مردم بریزند در خیابان ها...

الان هم وضعیت مانند 20 بهمن است و باید تمرد دیگری از فرمان امامی دیگر کرد و آن تمرد از عدم ساخت بمب اتمی ست.

موشک های رستاخیر باید هر چه سریعتر مجهز به کلاهک اتمی شوند.

آمریکا فریب تبلیغات دروغین کانال  اینترنشنال را نخورد

تماس های جعلی مردم ایران با کانال اینترنشنال برخی نهاد های تصمیم گیری در آمریکا را فریب می دهد این کانال معاند فریبکار با گزارش های جعلی خود ساخته می خواهد ملت ایران را ناراضی جلوه دهد تا دامنه جنگ را توسعه دهد در صورتیکه مردم ایران اگر چه نارضایتی های خاصی دارند ولی همه در داشتن کشوری مستقل و یکپارچه یک صدا و دارای نظر واحدی می باشند.

اگر جنگی صورت بگیرد ملت ایران همانند دفاع مقدس ولی خیلی قوی تر از آن زمان پشتیبان نظام خواهند بود.

آمریکا فریب تبلیغات دروغین کانال اینترنشنال را نخورد زیرا آمریگا در جنگ با ایران هیچ نتیجه ای نخواهد گرفت و در صورت جنگ امکان دارد صدمات جدی به اقتصاد آمریکا و اروپا وارد شود.

سوال در باره  حکم مرتد در اسلام

در اسلام، حکم مرتد (کسی که از اسلام برمی‌گردد) در فقه اسلامی مبحثی پیچیده و محل اختلاف است. به طور کلی، مرتد به دو دسته فطری و ملی تقسیم می‌شود و مجازات‌های متفاوتی برای هر کدام در نظر گرفته می‌شود.

مرتد فطری:

  • مجازات:

    در فقه شیعه، مشهور فقها معتقدند
  • مرتد فطری مستحق اعدام است و توبه او پذیرفته نمی‌شود. این حکم شامل مواردی می‌شود که شخص مرتد توبه کند یا نکند و به محض اثبات ارتداد، حکم اعدام اجرا می‌شود.
  • تعریف:

    مرتد فطری کسی است که از پدر یا مادر مسلمان به دنیا آمده و سپس از اسلام خارج شده است.

مرتد ملی:

  • تعریف:

    مرتد ملی کسی است که از ابتدا غیرمسلمان بوده و سپس مسلمان شده و بعد از آن از اسلام خارج شده است.

  • مجازات:

    در مورد مرتد ملی، معمولاً مهلت توبه داده می‌شود و اگر توبه کند مجازات نمی‌شود. در مذهب مالکی، حاکم شرع موظف است به مرتد ۳ روز مهلت بدهد تا توبه کند.

    نکات مهم:

    • اختلاف نظر فقها:

      در مورد جزئیات این احکام و شرایط اثبات ارتداد، اختلاف نظر بین فقهای شیعه و سنی و حتی در میان فقهای شیعه وجود دارد.

    • راه‌های اثبات ارتداد:

      برخی فقها معتقدند ارتداد با شهادت دو مرد عادل یا یک بار اقرار شخص ثابت می‌شود، در حالی که برخی دیگر احتیاط را در دو بار اقرار یا استفاده از علم قاضی می‌دانند.

    • تفاوت زن و مرد:

      در برخی مذاهب، مانند مذهب مالکی، تفاوت‌هایی در مجازات مرتد زن و مرد قائل شده‌اند. به عنوان مثال، برای زن مرتد، مهلت توبه ممکن است با توجه به عادت ماهانه او در نظر گرفته شود.

      مباحث دیگر:

      • برخی معتقدند ارتداد یک جرم سیاسی-اجتماعی است و حکم آن می‌تواند بسته به شرایط زمان و مکان تغییر کند.
      • برخی دیگر از فقها معتقدند مرتد کسی است که بدون استدلال و منطق از اسلام خارج می‌شود و قصد تضعیف اسلام را دارد.
      • ماه را باید تماشا کرد و رفت
      • بعنوان یک محقق از فقهای محترم سوال می شود :
      • 1- این احکام بر مبنای دستورات دین مبین اسلام است یا مذهب؟
      • 2- اگر صرفا این قوانین زاییده افکار مذهبیون است سوال می شود لا اکراه فی الدین می تواند ناقض احکام مذهبیون باشد یا خیر؟
      • سوال دیگری نویسنده دارد و امیدوارم از طریق کامنت به سوالم بزرگان دین پاسخ دهند :
      • آیا کسی که مسلمان می شود به او وجهی پرداخت می شود و از بیت المال مسلمین برای رشد و نمو او هزینه ای صورت می گیرد که اگر از دین مبین اسلام خارج شد باید محاکمه و برای هزینه ای که برای وی پرداخت شده است جانش گرفته شود؟
      • اگر پاسخ سوال مثبت باشد سوال می شود آیا حاکم باید هزینه های انجام شده را محاسبه و از وی باز ستاند یا خیر باید جانش گرفته شود ؟
      • عقیده نویسنده بر این است که اگر کسی از دین خود چه اسلام و چه ادیان دیگر خروج می کند برای خود قطعا دلایلی دارد و حاکم عادل باید دلایل خروج وی را اول بررسی کند. اگر چنین اتفاقی مبارک در کلیه ادیان رخ دهد ریشه ی فسادهای مختلف "مذهبی" نه دینی شناخته خواهد شد (چون دیندار و فرد متدین هرگز دچار لغزش های اخلاقی و مالی و سیاسی نمی شود) در اینصورت علمای دین نه "مذهب" می توانند بر اصلاح رفتارهای مذهبیون تمهیداتی را در نظر گرفته و جامعه را از بلای خانمانسوزی نجات دهند.
      • بی صبرانه منتظر نظر دقیق و صائب فقهای عالیقدر "دین مبین اسلام" در باره اعدام مرتدین بر مبنای آیات الهی قرآن کریم می باشم.

        گُلنای بریده چون هَزاران

        طارق خراساتی

        منبع : sherepaak.com

        ای راهِ تو راهِ سربداران
        شایسته مسیرِ حق مداران

        در دفتر زندگی رقم خورد
        میلادِ تو روزِ پاسداران

        محرم شده در حریم کویت
        زوار به سلکِ حج گزاران

        این آینه های روشنِ عشق
        تابیده هزار در هزاران

        آئینه ی حق نمای توحید
        لب تشنه شهیدِ روزگاران

        آبی که توراست مهرِ مادر
        ای جلوه ی مهرِ گل تباران

        در ظهر عطش دریغ کردند
        هم از تو و هم ز خیلِ یاران

        بر سِدره توراست پر تَرنُم[1]
        گُلنای بریده چون هَزاران[2]

        گلزار تو را خزان کجا بود
        ای جلوه ی دلکش بهاران؟

        گل مهرِ هماره در درخشش
        روی تو به جمع گلعذاران

        طارق به تو بسته دیده و دل
        چون شاخه ی گل به شوقِ باران

        پ. ن

        [1].
        سِدرَةُ المُنتَهی لغتی در قرآن است که در سورهٔ نجم به کار رفته‌است و ظاهراً درختی بوده که در نزدیکی آن حضرت محمد (ص) به دیدار «موجودی قدرتمند» که هویتش مشخص نشده، رفته‌است.
        شعری از بوستان سعدی پیرامون معراج و سدرة المنتهی
        شبی بر نشست از فلک برگذشت
        به تمکین و جاه از ملک درگذشت
        چنان گرم در تیه قربت براند
        که در سدره جبریل از او باز ماند
        بدو گفت سالار بیت الحرام
        که ای حامل وحی برتر خرام
        چو در دوستی مخلصم یافتی
        عنانم ز صحبت چرا تافتی
        بگفتا فراتر مجالم نماند
        بماندم که نیروی بالم نماند
        اگر یک سر موی برتر پرم
        فروغ تجلی بسوزد پرم
        (بوستان)

        [2] .گلنای. ترکیب جدید است، نای گل یا حنجره ی گل

        اگر مِهر کاری همان بِدرَوی

        کسانی که در عاشقی داورند
        گُهر داده شعر تری میخرند

        چو چشم خِرَد را گشایی به چرخ
        « بنی آدم اعضای یک پیکرند »

        صفِ اولِ مَن مَنانِ جهان
        ببینی به پایان که در آخرَند

        اگر مِهر کاری همان بِدرَوی
        که خوبانِ عالم بر این باورند

        در آنجا که رَحم و مُروَّت بوَد
        همه یار و غم خوارِ یکدیگرند

        دوی چون درآید به فرهنگِ عقل[1]
        سر نیزه ، سَرهای خود می بَرند

        ز طارق شنیدم، همه کائنات
        سرودِ خدایی ز یک دفترند

        طارق خراسانی

        [1]. عقل در این مصرع به معنی وسوسه است

        عقل دانی چیست؟ یعنی وسوسه
        بر تنِ تزویر باشد البسه (خودم )

        دور بادا عاقلان از عاشقان
        دور بادا بوی گلخن از صبا ( حضرت مولانا)

        *خِرَد در زنده‌رود انداز و می نوش
        به گلبانگ جوانان عراقی ( حضرت حافظ)

        عاقلان نقطهٔ پرگارِ وجودند ولی
        عشق داند که در این دایره سرگردانند (حضرت حافظ)

        دکتر ابوالفضل بازرگان : گفتمان سوم ایران، ساخت بمب اتم و بعد مذاکره است

        دکتر ابوالفصل بازرگان، کارشناس مسائل بین‌الملل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

        گفتمان مذاکره، ایران را اوکراین و لیبی می‌کند و گفتمان مقاومت، ایران را لبنان و سوریه.

        گفتمان سوم ایران، ساخت بمب اتم و بعد مذاکره است:

        ۱- بمب اتم از جنگ وجودی جلوگیری می‌کند

        ۲- بمب اتم در مذاکرات به ایران کارت بازی می‌دهد و گزینه «یا جنگ یا توافق» را حذف می‌کند. مثال: چین، هند و پاکستان.