برای بقای نظام و حفظ دستاوردهای آن چه باید بکنیم؟
لذا مشیت الهی هر چه باشد همان خواهد شد و هیچ موجودی نمی تواند در مقابل اراده ی الهی بایستد تا برخلاف آن کاری انجام دهد .
اگر انسانی تحت مراقبت های ویژه ی پزشکی چند سالی از هم سن و سال های خود بیشتر عمر می کند آن هم بخواست الهی ست .
یعنی پزشکان و دانشمندان را خداوند کمک می کند تا بتوانند در طول عمر انسان ها موفق عمل کنند .
اقتصاد سوسیالیستی آیا بنفع ماست ؟
در پاسخ به این سوال باید گفت در جامعه ای که هرج و مرج اقتصادی ثروتمندان را ثروتمند تر و فقرا را فقیر تر می کند چاره ای جز انتخاب اقتصاد سوسیالیستی نیست.
شاید اینمشیت الهی ست که امروز بنده این موضوع را مطرح می کنم که برای بقای نظام و حفظ دستاوردهای آن چه باید بکنیم؟
عدالت اجتماعی ، اعطای آزادی های مشروع ،دگرگونی واقعی در قوه قضائیه و وزارت آموزش و پرورش ،حضور نخبگان و اندیشمندان در مجلس شورای اسلامی و حضور گسترده طلاب علوم دینی در وزارت آموزش و پرورش خصوصا در مقطع دبستانی و آموزش قرآن از دبستان تا دانشگاه با متد جدید و عالمانه می تواند انقلاب اسلامی ایران را بیمه کند .
وقتی صحبت از عدالت اجتماعی می شود دنیایی مطلب پشت این حرف خوابیده است اگر عدالت اجتماعی پا به میدان بگذارد محال است یک نفر به اندازه پنج میلیون نفر در آمد داشته باشد .
اقتصاد سوسیالیستی آیا بنفع ماست ؟
وقتی جنگ شد هر کس به نوبه ی خود برای پیروزی بر دشمن کاری را انجاممیداد مثلا گروهی فرزندان دلبند خود را راهی میادین نبرد می کردند و گروهی با کمک های مالی در دفاع از کشور مشارکت می کردند این خود یک حرکت سوسیالیستی مورد تایید اسلام بود اما از نوع مردمی .
سپاه پاسداران را بسیاری ستوده و گروهی معاند و یا نادان دخالت این نهاد را در امور اقتصادی نکوهش کرده اند ، بنده با تعریف دقیق از سوسیالیسم که در ذیل آمده است کار سپاه پاسداران را برای دفاع از سرزمین اسلامی عالی دانسته و تحسین می کنم .
«سوسیالیسم به معنای ساده خود، نظامی سیاسی ـ اقتصادی است که در آن دولت از راه برنامه ریزی یا به شکلی مستقیم تر ابزارهای اساسی تولید را کنترل می کند یا مالک قانونی آن است. هدف از اعمال چنین کنترلی بر داراییهای صنعتی و گاه کشاورزی، تولید کالاها و خدمات مورد نیاز جامعه است، نه تولید آنچه سودآور باشد.
در عین حال، همه اشکال سوسیالیسم امیدوارند که جامعه ای مساوات طلب ایجاد کنند؛ جامعه ای که همه اعضا را زیربال حمایت خود بگیرد و برای ریشه کن ساختن فقر یا کاهش آثار آن به مؤسسات خیریه خصوصی نیازی نباشد.»
با تعریفی که از سوسیالیسم داشتیم دولت باید مانند سپاه بفریاد جامعه برسد یعنی ابزارهای اصلی تولید را نظارت کند تا از نزدیک به مشکلات ارباب صنعت و تولید پی ببرد و این کار بسیار سخت و از عهده ی هر دولتی بر نمی آید .
این کار، دولتی انقلابی را می طلبد تا با افکار عالی انقلابی کاری کند که تمام بیکاران مشغول به کار شده و نرخ تولید در کشور را بالا ببرد .
قبلا گفته ام این جنایت است فلان شخص به اتفاق خانواده اش تهیه و فروش شکر کشور را در دست بگیرد این عادلانه نیست اگر ما همین کار را بصورت شرکت تعاونی انجام دهیم یک میلیون نفر هر ماهه از سود حاصله نان به سفره خانواده ی خود خواهند برد.
از این موارد زیاد است و انحصاری بودن برخی امور اقتصادی در کشور فاجعه آفرین شده است زیرا همانگونه که گفته شد قشر ثروتمند ثروتمند تر و قشر ضعیف آسیب پذیر تر شده اند و احتمال شورش های مردمی و خطر فروپاشی نظام هست.
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است